POVIJEST PODUZEĆA

Hrvatsko riječno brodarstvo Dunavski Lloyd ( u daljnjem tekstu Dunavski Lloyd) osnovan je 2.lipnja 1952. godine u Vukovaru pod imenom “Riječna plovidba Hrvatske”. Godine 1953. donesena je odluka o promjeni imena u Dunavski Lloyd. Uviđajući komparativne prednosti, (najviše zbog prometa sirovom naftom za potrebe INA – Sisak ) , sjedište tvrtke 1954. godine prenosi se u Sisak, stoljećima poznati riječni lučki grad. Dunavski Lloyd u Sisku, nastavlja tradiciju Hrvatskog riječnog brodarstva odnosno “Savskog-kupskog parobrodarskog društva”, osnovanog 30. studenog 1843. godine sa sjedištem u Sisku, koje je još davne 1844. godine nabavilo prvi parobrod Sloga. Od osnutka do 1965. godine Dunavski Lloyd se ubrzano razvijao uz velika ulaganja u povećanje flotnih kapaciteta. Najveću razinu proizvodnje tvrtka je dosegla 1982. godine sa prevezenih 2,4 milijuna tereta i ostvarenih 800 milijuna NTK. U to vrijeme flota je imala tovarni prostor od 88.000 tona i ukupnu instaliranu snagu od 15.000 KS. Nakon toga slijedi prijelomni trenutak u poslovanju zbog preusmjeravanja prijevoza sirove nafte iz Ukrajine na naftovodni i pomorski promet. Do 1991. godine tvrtka posluje na granici rentabilnosti. Početkom agresije na Republiku Hrvatsku, Dunavski Lloyd se našao u izuzetno složenoj situaciji. Dio flote ostao je blokiran na gornjem i donjem Dunavu, te nije mogao ploviti nizvodno od Mađarske i uzvodno iz Bugarske. Osim toga ,dobar dio flote je otuđen od strane srpskih pravnih i fizičkih osoba. Tako je proizvodnja u narednim godinama reducirana na 3-7 % dotadašnje, što je rezultiralo „ crnim godinama“ u poslovanju tvrtke. Tvrtka je uspjela opstati samo zahvaljujući subvencijama iz Državnog proračuna. Unatoč subvencijama  tvrtka je 2000. i 2001. godine poslovala sa godišnjim gubitkom od preko 10 milijuna kuna ( cca 1,5 milijun eur ). Prijetilo je potpuno gašenje proizvodnje i stečaj. U cilju spašavanja Uprava društva u koordinaciji sa sindikatom, tijekom 2002. i 2003. godine, odabire tvrtku Hidroplan d.o.o. za strateškog partnera koji kroz privatizaciju postaje vlasnik većinskog paketa poslovnih udjela.

U narednim godinama dolazi do financijske stabilizacije, zbrinjavanja viška zaposlenika, obnove i rekonstrukcije flote, nabave novih plovila i uvođenja novih djelatnosti. ( šljunčarenje i održavanje plovnih puteva). Do 2009. godine dolazi do potpunog oporavka poslovanja tvrtke. Nažalost, u uvjetima globalne gospodarske krize 2009 – 2012. godine i elementarnih nepogoda 2012 – 2013. godine, dolazi do sloma tržišta i nepremostivih problema u poslovanju Dunavskog Loyda. Budući su štete nastale navedenim događajima onemogućile redovno poslovanje, tvrtka podnosi zahtjev za otvaranje predstečajnog postupka 27.04.2014. Isti je zaključen 04.10.2016. godine.

Kako se ne bi prekinulo dugogodišnje poslovanje u novonastalim uvjetima, tvrtka Dunavski Lloyd nastavlja poslovanje sa svojim partnerskim poduzećem Lađar d.o.o. koje je osnovano 2010. godine. Zaključuju se višegodišnji ugovori sa uglednim domaćim i stranim tvrtkama i zajednički se uspješno vraća ugled hrvatskom riječnom brodarstvu. Ovakav način poslovanja omogućuje stvaranje stabilne financijske situacije, rekonstukcije i obnovu flote te nabavu modernih plovnih objekata. U cilju smanjenja troškova poslovanja tvrtke sredinom 2022. godine započinju proces spajanja poduzeća uz promjenu vlasničke strukture. Taj proces završava 14.02.2023. godine osnivanjem nove tvrtke Lađar DL d.o.o.  Tijekom 2023. godine Ina d.d. donosi jednostranu odluku o prestanku prijevoza sirove nafte rijekom Savom nakon više od 70 godina.  Od tada tvrtka posluje isključivo u inozemstvu, gdje ostvaruje cjelokupni prihod. Lađar DL d.o.o je od osnutka do danas vodeće hrvatsko riječno brodarstvo.